Tüketici Hakları Derneği Zonguldak Şube Başkanı Ali Topaloğlu, Tüketici Hakem Heyeti Başkanı İsmail Maden ve yönetim kurulu üyeleri ile birlikte, 2023 yılının ilk 6 ayında gelen şikayetleri masada topladı.
Dökümanlara göre ilk 6 ayda tüketicilerden 2 bin 333 şikayet karara bağlandı. Akabinde 1319 tüketicinin lehine karar verildi. Aynı zamanda hakem heyeti başkanlığına 2 bin 188 tüketici şikayette bulundu. Şikayetler sonucu 938 karar tüketici aleyhinde ve 76 şikayet görevsizlikle sonuçlandı. Yapılan şikayetler sonucu tüketicilere mağduriyet yaşatan firmalara 9.745.702 tl para cezası uygulandı.
Tüketici Hakları Derneği Zonguldak Şube Başkanı Ali Topaloğlu, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi;
“2023 yılının ilk altı ayında 2333 adet şikayet karara bağlandığını ve 1319 tüketicinin lehinde karar verildiğini söyledi. 2023 yılının ilk altı ayında tüketici hakem heyeti başkanlığımıza 2188 tüketici şikayeti yapılmıştır. 2022 yılında işlemleri tamamlanamayan dosyalarla birlikte Aynı dönemde Başkanlığımızca 2333 adet şikayet karara bağlanmıştır. Bunların 1319’ü tüketicinin lehine sonuçlanmıştır. Aynı dönemde 938 karar tüketici aleyhinde ve 76 şikayet görevsizlikle sonuçlanmıştır. Bu dönemde yapılan şikayetlerin parasal karşılığı ise 9.745.702 TL’ dir.
Şikayetler şahsen Ticaret İl Müdürlüğüne olabileceği gibi www.tüketici.gov.tr internet adresinden mobil imzalı veya e-imzalı olarak da kabul edilmektedir. Tüketicilerimizin sektör bazında en yoğun şikayet 1318 şikayet ile perakende ticaret sektöründen olmuştur. Bu bağlamda 306 adet ayakkabı şikayeti, 186 giyim ürünleri, 176 adet cep telefonu ayrıca 107 adet kredi kartı uyuşmazlığı şikayeti yapılmıştır. Tüketicilerimiz yaşadıkları uyuşmazlıkta ilçelerde Kaymakamlıklarımıza Merkezde İl Müdürlüğümüze başvuru yapabilirler yada evlerinden e-devlet şifresi ile de şikayette bulunabilirler.”
Haber: Duygu ELMA ÖZFİDAN