Adalet ve Kalkınma Partisi (AK Parti) Zonguldak Milletvekili Muammer Avcı, Zonguldak’ta devam eden karayolu ve tünel projelerindeki son durumu paylaştı. Milletvekili Avcı, Ereğli Çevre Yolu Projesi’nden de bahsederek önemli noktalara değindi. Avcı, projenin tamamlanmasıyla birlikte İstanbul-Zonguldak arası mesafenin 3 saate düşeceğinin müjdesini verdi.
AK Parti Zonguldak Milletvekili Muammer Avcı, Zonguldak’ta devam eden karayolu ve tünel projelerindeki son durumu gazeteciler ile paylaştı. Milletvekili Muammer Avcı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın elinin Zonguldak’ın üzerinde olduğunu da hatırlatarak önemli açıklamalar yaptı. Milletvekili Avcı, Ereğli Çevre Yolu Projesi’nden de bahsederek önemli noktalara değindi. Avcı, projenin tamamlanmasıyla birlikte İstanbul-Zonguldak arası mesafenin 3 saate düşeceğinin müjdesini verdi. Avcı, konuyla ilgili yaptığı açıklamada; “15 bin 700 metrelik Ereğli Çevre Yolu Projemiz var. Burada da gidiş geliş 5 tane sıralı tünelimiz var Cumhurbaşkanımızın rüyam diye tabir ettiği. Bizim amacımız, Artvin'den Samsun'a kadar olan Doğu Karadeniz Sahil Yolu bitmiş durumdaydı, hemen Samsun'dan sonra Sinop, Kastamonu, Zonguldak, Akçakoca, Kocaali, Karasu, Avva, Şile ve Üçüncü köprü İstanbul yani Doğu Karadeniz sahil yolunun Batı aksı dediğimiz projenin de aslında bir parçası.
Gerek Zonguldak Filyos'u bağlayan projemiz, gerekse Zonguldak çevre yolu ve Ereğli çevre yolu bunlar tamamlandığında bundan sonra Akçakoca'dan Düzce yoluna dönüş yok düz devam edeceğiz ve tüm niyetimiz Zonguldak'tan İstanbul'a 3 saat gibi kısa bir zamanda vatandaşımızın ulaşımını sağlayabilmek.” dedi.
Milletvekili Avcı’nın konuşmasından satır başları şöyle:
“Cumhurbaşkanımızın eli her zaman Zonguldak'ın üzerinde oldu.
İnşallah yerel seçimlerde Belediye Başkanımız Ömer Selim Alan tekrar seçildiği takdirde bu el sürekli belediye başkanımızın üzerinde olacak. Zaten hükümet çalışmaları nezdinde Sayın Cumhurbaşkanımızın eli her zaman Zonguldak'ımızın üzerinde, hatta miting sonrası Zonguldak Belediyesi’ne yaptığı ziyaretinde de hükümet hizmetleri ile alakalı özellikle Zonguldak'ımızı Filyos Vadisi projesine bağlayacak olan 3 etaplık projemiz var.
Bunlardan ilki Zonguldak-Kilimli tünelleri idi. Bu tünelleri tamamladık ve trafiği açtık. 1 etap tamamlandı.
KİLİMLİ-MUSLU PROJE ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR
Bundan sonrası ile alakalı Kilimli ile Muslu arasında 2 etap projemiz var. Burada da çalışmalarımız devam ediyor. Burada 3 kilometrelik bir tünelle birlikte devamında ise 2350 çalışması ile beraber Kilimli ve Muslu'yu birbirine bağlamış olacağız. 3000 metre gidiş 3000 metre dönüş 2 tane tüp tünelimiz var. Toplamda 6000 metrelik tüneldir bu, şu anda 24 saat esasıyla çalışmalar devam ediyor. 6000 metrelik açılacak yerin 2600 metresi açılmış durumda. Tünelin diğer tarafında kamulaştırma çalışmaları da devam ediyor. Bu çalışmalar da nihayetlendiğinde -çalışmaları her yönlü devam ettiriyoruz- alan çalışmalarımız da var. İki taraflı çalışmalar devam ediyor. Bu çalışmaları daha da hızlandırarak tamamlayacağız.
‘18 BİN 500 METRELİK TÜNELİN 7800 METRELİK KISMI AÇILDI’
Muslu ile Filyos arasında 7 tane sıralı tünelimiz vardı. Gökçebey'le Karabük arasındaki tüneller gibi kısa değil bunlar; büyük tüneller. 7 tane ardışık dönüşü olan tüneller. Ayrıca burada hem karayolları anlamında köprü çalışmalarımız var, hem tren yolu anlamında geçiş çalışmamız var.
Toplamda 18 bin 500 metre tünelin açılacak kısmı bunun 7800 metrelik kısmı bitmiş durumda. Tünel açılım çalışmalarına devam ettirirken onun en son nihai kaplama dediğimiz tünellerin üst yarım betonlama dediğimiz çalışmaları da sürdürüyoruz.
SALTUKOVA-FİLYOS ARASINDAKİ ÇALIŞMALARDA SON DURUM
Diğer taftan Saltukova'dan Filyos'a uzanan Bartın yolu üzerinden 8.6 kilometrelik bölünmüş yol çalışmalarımız var. 4 tane köprü inşaatımız olacak bu yol üzerinde, Saltukova'dan kesintisiz bi şekilde Filyos Vadisi'ne ulaşma noktasındaki çalışmalarımız devam ediyor.
ÇEVRE YOLU PROJESİ ZONGULDAK’IN ÇEHRESİNİ DEĞİŞTİRECEK
Zonguldak çevre yolu dediğimiz bir projemiz daha var.
2’nci makas mevkiinden hemen Prof. Dr. Şaban Teoman Duralı tünellerinin karşısındaki simetrisi olan çalışma. Karaelmasın eteklerinden 2 tane tüple dalıp çaydamardan çıkacağız, sonrasında Birlikmahallesi'nden dalacağız, Kozlu İhsaniye’ye çıkacağız, Kozlu İhsaniye'nin devamında da Ilıksuya geçmiş olacağız.
İkinci makastan ılıksuya kadar olan projenin uzunluğu 12 bin 600 metrelik bir proje. Burada da 6 tane ardışık tünelden geçeceğiz.
Ilıksu’dan sonra Ereğli çevre yolu devam edecek. Soğanlı mevkinde Delihakkı var hemen oradan aşağı indiğinizde Devrek yol ayrımı var, hemen oranın karşısından bir yay geçişle beraber Alaplı'ya kadar uzanan 15 bin 700 metrelik
ZONGULDAK-İSTANBUL ARASI 3 SAAT OLACAK
Ereğli çevre yolu projemiz var. Burada da gidiş geliş 5 tane sıralı tünelimiz var
Cumhurbaşkanımızın rüyam diye tabir ettiği. Bizim amacımız, Artvin'den Samsun'a kadar olan Doğu Karadeniz Sahil Yolu bitmiş durumdaydı, hemen Samsun'dan sonra Sinop, Kastamonu, Zonguldak, Akçakoca, Kocaali, Karasu, Avva, Şile ve Üçüncü köprü İstanbul yani Doğu Karadeniz sahil yolunun Batı aksı dediğimiz projenin de aslında bir parçası.
Gerek Zonguldak Filyos'u bağlayan projemiz, gerekse Zonguldak çevre yolu ve Ereğli çevre yolu bunlar tamamlandığında bundan sonra Akçakoca'dan Düzce yoluna dönüş yok düz devam edeceğiz ve tüm niyetimiz Zonguldak'tan İstanbul'a 3 saat gibi kısa bir zamanda vatandaşımızın ulaşımını sağlayabilmek. Hem vatandaşımızın hem de lojistik anlamda şehrimizin gelişmesi noktasında ulaşımı rahatlatacak bir proje anlamında önemli, hepimizin bildiği gibi Abdülhamit'in bundan 160 yıl öncesinde Türkiye'nin Ticaret Üssü diye bahsetmiş olduğu Filyos Vadisi projesi kapsamında Türkiye'nin 3 büyük limanını inşaa ettik.
Tüm amacımız hem hava yoluyla, hem demir yoluyla köprülerle destekleyerek ulaşımı sağlamak noktasında Sayın bakanımız talimatını verdi. Projeler yapılıyor. Yaklaşık 2 milyar lira maliyeti olan köprülerin yapımına başlayacağız."
Haber: Duygu ELMA ÖZFİDAN