Zonguldak

E-ticaret mağduriyetlerini karşı bakanlık harekete geçti: Sözleşmeler mercek altında 

Zonguldak Ticaret İl Müdürü İsmail Maden, internet üzerinden yapılan alışverişlerde vatandaşların yaşadığı mağduriyet üzerine açıklamada bulundu. 

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde vatandaşlar; yanlış ürün teslimatı, kargo gecikmesi gibi nedenlerde mağduriyet yaşıyor. 
 Ticaret Bakanlığı da elektronik ticaret yapan firmalara, mağduriyetler üzerine denetim gerçekleştiriyor. Zonguldak Ticaret İl Müdürü İsmail Maden de konuyla ilgili açıklamada bulundu. Maden; “Zaman ve mekân sınırlamasını tüketicilerimiz nezdinde ortadan kaldıran mesafeli sözleşmeler, teknolojinin hızlı gelişimiyle gün geçtikçe daha çok tercih edilir hale gelmektedir. Söz konusu teknolojik gelişmelere ve tüketici alışkanlıklarının değişimine bağlı olarak hızla gelişen bu alan tüketici haklarını zedeleyecek problemleri de beraberinde getirmektedir. 
Bilindiği gibi 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un temel amacı tüketiciyi korumaktır. Bu amaca uygun olarak 6502 sayılı Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümlerinin firmalar tarafından doğru uygulanması son derece önem arz etmektedir. Piyasada faaliyetlerini elektronik ticaret yöntemiyle sürdüren bazı firmaların kötü niyetli ve hukuka aykırı uygulamaları Bakanlığımız tarafından incelenmektedir. 

BAKANLIK MERCEK ALTINDA TUTUYOR

Bu doğrultuda öncelikli olarak; 
Piyasadaki hızlı fiyat dalgalanmalarına bağlı olarak firmalar tarafından, “stokta ürün bulunmaması” bahane edilerek yapılan haksız sipariş iptalleri,
Satışa sunulan mal ve/veya hizmetlerin firmalar tarafından taahhüt edilen yahut yasal olarak belirlenmiş ifa sürelerinin aşılması, 
Tüketicilerin cayma hakkı kullanımına halel getirilmesi ve tüketiciler tarafından cayma hakkı kullanıldığı halde, bedel iadelerinin tüketicilere mevzuata uygun surette yapılmaması hususları başta olmak üzere, 
Tüketicilerimizin haklarını zedeleyici her türlü hukuka aykırı eylem, hem Ticaret Bakanlığımız tarafından resen, hem de Bakanlığımıza CİMER, E-Devlet, ve yazılı başvuruları değerlendirilerek sıkı bir şekilde denetlenmektedir. 
Tüketicilerimizin uğradıkları mağduriyetlerde 2024 yılı için 104 bin Türk Lirasına kadar Tüketici Hakem Heyeti Başkanlıklarımızda bunun üzerindeki tutarlar için Tüketici Mahkemelerinde haklarını arayabileceklerdir.” dedi. 

Haber: Duygu ELMA ÖZFİDAN