İsmail Maden yaptığı açıklamada sahte internet siteleri üzerinden ucuz tatil adı altında tüketicilerin mağdur edildiğini belirterek şu açıklamayı yaptı.
“Otellerin internet sitelerinin kopyalanmasıyla sahte siteler üzerinden rezervasyonlar yapılmaktadır. Özellikle sosyal medya, kısa mesaj veya e-posta gibi iletişim kanalları üzerinden gelen ucuz tatil ve konaklama tekliflerine karşı çok dikkatli olunması gerekmektedir.
Özellikle tatil ve turizm faaliyetlerinin yoğunlaştığı bayram tatillerinde ve yaz aylarında, kötü niyetli kişilerce, rağbet gören otel ve turizm tesislerinin internet sitelerinin fotoğrafları ve isimleri kopyalanarak e-posta ve kısa mesajlar üzerinden cazip tekliflerle tüketicilerimiz mağdur edilmektedir.

SOSYAL MEDYA REKLAMLARINA TEMKİNLİ YAKLAŞILMALI

Otel veya konaklama rezervasyonu gerçekleştirecek tüketicilerin sahte internet siteleri üzerinden yapılan rezervasyonlarla mağduriyet yaşamamaları için özellikle sosyal medya, kısa mesaj veya e-posta gibi iletişim kanalları üzerinden gelen ucuz tatil tekliflerine karşı son derece dikkatli olunması gerekmektedir.
Gelen teklifin içeriğinde yer alan tesis resimlerinin, kurumsal logo ve işaretlerin doğruluğu mutlaka sorgulanmalıdır. Ayrıca, teklife ilişkin reklam ve ilanda yer alan telefon numarası ve iletişim bilgilerinin aranarak veya internet ortamında sorgulanarak doğrulanması faydalı olacaktır.
KÜLTÜR BAKANLIĞI VE TURSAB ÜZERİNDEN ARAŞTIRILMALI
Tatil için satın alma kararı öncesinde tercih edilen turizm tesisinin Kültür ve Turizm Bakanlığından belgeli olup olmadığının, turizm tesislerinin kaç yıldız sahibi olduğunun Kültür ve Turizm Bakanlığımız internet adresinden, seyahat acentelerine ilişkin bilgilerin tursab internet adresinden sorgulanması önem taşımaktadır.
ETBİS KAYDI SORGULANMALI
Özellikle mesafeli yolla imzalanan sözleşmelerde, seyahat acentesinin veya turizm tesisinin internet sitelerinde adres, unvan ve iletişim bilgilerine yer verildiğinin ve ayrıca internet sitelerinin Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi'nde (ETBİS) kayıtlı olduğunun kontrol edilmesi, özellikle sosyal medya veya kısa mesajla iletilen reklamlar üzerinden yapılan satış yerine seyahat acentelerinin kendi internet sitesinin tercih edilmesi yaşanabilecek mağduriyetin önlenmesini sağlayacaktır.
Tüketicileri aldatmak ve yanıltmak üzere tasarlanan söz konusu sahte internet sitelerinde çoğunlukla o tesise yönelik bir rezervasyon motoruna yer verilmemekte, doğrudan telefon aramasına yönlendirilmektedir. Tüketicilerimiz bu duruma şüpheyle yaklaşmalı ve belirtilen telefon numarasını diğer sayfalardan ve kaynaklardan kontrol etmelidir.
66 BİN LİRAYA KADAR HAKEM HEYETİ YETKİLİ
Gerek yüz yüze gerekse mesafeli satışlarda, satın alınan konaklama sözleşmesine ilişkin broşür veya bilgilendirme formunun talep edilmesi ayrıca faydalı olacaktır.
Yaşanan herhangi bir mağduriyet durumunda Tüketicilerimizin mağduriyetlerinin giderilmesi ve kayıplarının tazmin edilmesi amacıyla değeri 66 bin liranın (2023 yılı için) altında bulunan uyuşmazlıkların tüketici hakem heyetlerinin, değeri bu meblağın üstündekiler ise tüketici mahkemelerinin görev alanına girmektedir. Bu vesile ile tüm halkımızın Kurban bayramını şimdiden tebrik ediyorum” dedi.


Haber:Batuhan DARAKCI